بانوی کوچک

اسم خوب و قشنگ برای دختر

1396/11/3 16:31
نویسنده : فاطمه زهرا
171 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان عزیز.

لطفا اسمی رو که دوست دارید برای دخترتون انتخاب کنید رو در بخش نظرات مطرح کنید.

یکی از دوستان خوبم می گفت:

به نظر من و اسمی رو که من خیلی دوسش دارم "فاطمه" هست. من اگه ایشالا خدا بخواد دختر داشته باشم اسمش رو فاطمه انتخاب می کنم.

سلیمان جعفر می کوید:
سَمعتُ اَبَا الحسن علیه السلام یقول: لا یَدخُلَ الفَقرَ بَیتاً فیه اِسمُ مُحَمَّدٍ اَو اَحمَدَ، اَوعَلیٍّ اَوالحَسَنِ اَوالحُسَینِ لَو جَعفَرِ اَو طالِبٍ لَو عَبدِاللهِ لَو فاطِمَةَ مَنِ النِساء
از ابوالحسن شنیدم که فرمود:هیچ گاه فقر و بیچارگی به خانه ای که در آن نام محمد،احمد،علی،حسن،حسین،جعفر،طالب،عبدالله و فاطمه باشد،داخل نمی شود.(وسائل الشیعه،جلد 15،ص 129)
 
دَخَلتُ علی أبی عبدالله علیه السلام وَ اَنَا مَغمُومٌ مَکرُوب، فَقال لی: «یا سَکُونی،ما غَمُّکَ؟»، فَقُلتُ: «وُلِدَت لی اِبنَةٌ»، فقال: «یا سکونی! عَیَ: الاَرضِ یقلُها وَ عَلیَ اللّهِ رِزقُها، تَعیشُ فی غَیر اَجَلِکَ،و تأکُلُ مِن غَیرِ رِزقِکَ، فَسری وَ اللّهِ عَنّی فَقالَ:ما سَمَّیتَها؟قُلتُ:فاطمة،قال: آه! آه! ثُمَ وَضَعَ یَدَهُ عَلی جَبهَتِهِ اِلی اَن قالَ : اَمّا اِذا سَمَّیتَها فاطِمَة،فَلا تَسُبَّها، وَ لا تَلعَنها وَ لا تَضرِبها
سکونی گوید: بر امام صادق وارد شدم در حالیکه محزون و اندوهگین بودم.امام به من فرمود:ای سکونی! چرا اندوهگینی؟ عرض کردم صاحب دختر شده ام.امام فرمود:ای سکونی سنگینی اش بر زمین است و روزی اش بر خدا، عمرش از عمر تو جدا و روزیی که می خورد غیر از روزی توست.سکونی گوید:به خدا سوگند!حزن و اندوه از من رخت بر بست. سپس امام فرمود:او را چه نامیدی؟ عرض کردم:فاطمه.حضرت فرمود:آه،آه،آه. آنگاه دست خود را بر پیشانی نهاد... سپس فرمود: حال که او را فاطمه نامیدی هرگز دشنامش مده،نفرینش مکن و او را مزن.(وسائل الشیعه- جلد 15)
 

 نامهای خوب و دینی برای دختران

آسیه ، آمنه ، انسیه ، بتول ، حکیمه ، خدیجه ، راضیه ، رقیه ، رُباب ، ریحانه ، زهرا ، زهره ، زینب ، سُمیه ، سکینه ، صدیقه ، صغری ، طاهره ، طیبه ، فاطمه ، کبری ، مریم ، محدثه ، معصومه ، مرضیه ، ملیحه ، نجمه ، نرجس ، هاجر.

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بانوی کوچک می باشد