بانوی کوچک

اسم خوب و قشنگ برای پسر

1396/11/26 10:42
نویسنده : فاطمه زهرا
155 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان نی نی وبلاگی عزیز

در مطلب قبلی درباره اسم خوب قشنگ برای دختر مطلبی رو گذاشتم و در این مطلب می خوام درباره اسم خوب و قشنگ برای پسر صحبت کنم

به نظر اسامی زیبای خیییلی زیادی برای پسرها داریم. من خودم اسامی مذهبی رو بیشتر می پسندم.

اسم هایی که من خیلی زیاد دوست دارم

محمد - علی - حسن - حسین - مهدی - رضا

من خیلی دوست دارم اسم بچه هام اسم یکی از امامان بزرگوارمون باشه تا هم تو زندگیم برکتش رو ببینم و هم چون از علاقه به امام ها این اسم رو انتخاب کردم و نیتم خوب بوده, مطمئن هستم تاثیرش رو در زندگی بچه هام هم می بینم

چندتا حدیث هم براتون آماده کردم عزیزان

1- امام کاظم (ع) فرمود : در خانه ای که نام محمد ، احمد ، علی ، حسن ، حسین ، جعفر ، طالب ، عبدالله و فاطمه از زنان باشد ، فقر و تنگدستی به آن خانه وارد نمیشود.  وسائل الشیعه جلد ۱۵ صفحه ۱۲۹

2- امیرمومنان علی (ع) فرمودند : هیچ خاندانی نیست که در میان آنان نام پیامبری باشد جز اینکه خداوند فرشته ای را بر می انگیزد که صبح و شب آنان را بستایند.  ثواب الاعمال و عقاب الاعمال صفحه ۳۰۱

3- امام باقر (ع) به فرزند خردسالی فرمود : نام تو چیست ؟ او پاسخ داد : محمد.امام سوال کرد : کنیه ات چیست ؟ گفت : علی.امام (ع) فرمود : تو به شدت از شیطان دور شده ای ، زیرا شیطان هنگامی که بشنود کسی صدا میزند ای محمد یا ای علی ! ، آب میشود همانگونه که مس آب میشود.  وسائل الشیعه جلد ۱۵ صفحه۱۲۶

4-  رسول اکرم (ص) : برادران دینی خود را با بهترین نام آنان صدا بزنید و آنان را با لقبهای ( زشت ) نخوانید.  کنزالعمال ، جلد ۱۶ ، صفحه ۴۲۱ ، حدیث ۴۵۲۱۹

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان صدرامامان صدرا
26 بهمن 96 13:38
خیلی زیبامحبت
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بانوی کوچک می باشد